Έρευνα σε περισσότερους από 1.000 προπτυχιακούς φοιτητές του Ηνωμένου Βασιλείου, η οποία διεξήχθη από το Ινστιτούτο Hepi, διαπίστωσε ότι το 53% χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για να δημιουργήσουν υλικό για τις εργασίες στις οποίες θα βαθμολογηθούν. Ένας στους τέσσερις χρησιμοποιεί εφαρμογές όπως το Google Bard ή το ChatGPT για να προτείνει θέματα και ένας στους οκτώ τις χρησιμοποιεί για τη δημιουργία περιεχομένου.
Μόλις το 5% παραδέχτηκε ότι αντιγράφει και επικολλά μη επεξεργασμένο κείμενο που δημιουργείται από ΤΝ στις αξιολογήσεις του.
Οι εκπαιδευτικοί επιδιώκουν επίσης να χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη για να εξορθολογήσουν το έργο τους, με το Ίδρυμα Education Endowment Foundation (EEF) να εγγράφει σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ένα νέο ερευνητικό πρόγραμμα για τη χρήση της ΤΝ για τη δημιουργία σχεδίων μαθήματος και διδακτικού υλικού, καθώς και εξετάσεων και υποδειγματικών απαντήσεων.
Ο Dr. Andres Guadamuz, του Πανεπιστημίου του Sussex, δήλωσε ότι δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι μαθητές υιοθετούν την ΤΝ και πρότεινε ότι τα ιδρύματα πρέπει να είναι ρητά στη συζήτηση για το πώς να τη χρησιμοποιούν καλύτερα ως εργαλείο μελέτης.
Η έρευνα του Hepi διαπίστωσε ότι ένας στους τρεις μαθητές που χρησιμοποιούν ΤΝ δεν γνωρίζει πόσο συχνά επινοεί στατιστικά στοιχεία, ακαδημαϊκές παραπομπές ή τίτλους βιβλίων για να συμπληρώσει τα κενά που αντιλαμβάνεται ότι υπάρχουν.
Ο Guadamuz είπε ότι είχε δοκίμια που παραδόθηκαν πέρυσι και τα οποία χρησιμοποιούσαν σαφώς μη επεξεργασμένη παραγωγή του ChatGPT, που προδίδονταν από το «βαρετό» ύφος με το οποίο ήταν γραμμένα. Αλλά καθώς η χρήση της ΤΝ έχει εξαπλωθεί, η έρευνα διαπίστωσε ότι λιγότεροι φοιτητές ήταν πρόθυμοι να τη χρησιμοποιήσουν.
«Ο κόσμος εξελίσσεται, και ως εκπαιδευτικοί πρέπει να προσαρμοστούμε θεσπίζοντας σαφείς κατευθυντήριες γραμμές και πολιτικές, καθώς και σχεδιάζοντας πιο απαιτητικές αξιολογήσεις. Ωστόσο, αυτό είναι δύσκολο σε ένα περιβάλλον με περιορισμένους πόρους, όπου οι ακαδημαϊκοί είναι ήδη υπερφορτωμένοι και υποαμειβόμενοι», δήλωσε ο Guadamuz.
Σύμφωνα με την πρόταση του EEF, η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση του φόρτου εργασίας των εκπαιδευτικών, καθώς και στη βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας τους. Η Gillian Keegan, υπουργός Παιδείας, δήλωσε ότι η ΤΝ θα μπορούσε να αναλάβει τη «βαριά δουλειά» της βαθμολόγησης και του σχεδιασμού για τους εκπαιδευτικούς.
Στα μισά από τα 58 σχολεία της Αγγλίας που συμμετέχουν στο πρόγραμμα του EEF θα δοθεί μια εργαλειοθήκη για τη δημιουργία υλικού αξιολόγησης, όπως ερωτήσεις εξάσκησης, εξετάσεις και υποδείγματα απαντήσεων, και για την προσαρμογή των μαθημάτων σε συγκεκριμένες ομάδες παιδιών. Τα σχέδια μαθήματος που θα δημιουργηθούν με τεχνητή νοημοσύνη θα αξιολογηθούν από μια ανεξάρτητη επιτροπή εμπειρογνωμόνων.